03 januari 2017

HARTIGE POMPOENTAART



De afgelopen week genoot ik van een weekje 'vrij'. Alhoewel vrij, het was een week van heel veel opruimen, schoonmaken & bijkomen van de afgelopen periode. De gezondheid werkte, net zoals bij veel anderen niet echt mee. Niet ziek genoeg om op bed te blijven liggen en niet fit genoeg voor alles wat ik de afgelopen week allemaal op mijn lijstje had staan. Gelukkig heb ik de 'eindejaarschoonmaak' bijna volledig voor elkaar gekregen en zijn de kasten weer voor een groot deel geleegd. Nu heb ik weer een jaar om de verzamelwoede op hol te laten slaan en te hamsteren..

Wat ik jammer vind aan deze koude, donkere periode, is dat de dagen zo kort zijn. Ik ben dol op foodstyling en foodphotography, maar met mijn (bijna) fulltime werkweek zit foodphotography er voor mij in deze periode er nauwelijks in. Deze week gelukkig dus wel!

Deze hartige taart met pompoen, spinazie en feta maakte ik al eens eerder, is een favoriet onder de hartige taarten en heerlijk in deze periode van het jaar. Het recept vond ik een tijdje geleden op de blog van 'Brenda Kookt'.  Een fijne blog, vol lekkere uiteenlopende recepten en kooktips. De plakjes bladerdeeg voor hartige taart, verving ik door mijn eigen hartige taartdeeg. Heel simpel te maken:

Nodig
- 300 gram bloem
- 150 gram koude boter
- snufje zout
- 1 ei
- 2-3 el koud water

Doen
- Bloem, boter, zout, het ei en water mixen (met de hand) tot een mooi deeg. 
- Als het nog wat kruimelig is, voeg dan een extra el water toe.
- Verpak het deeg in keukenfolie en laat een uurtje rusten in de koelkast.
- Rol het deeg uit op een met bloem bestoven oppervlak, tot het iets groter is dan de vorm die je wilt bekleden. 
- Bekleed de ingevette vorm en snijd de overtollige randjes weg. 
- Prik met een vork gaatjes in de bodem en hij is klaar om gevuld te worden!

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten