09 januari 2017

CHOCOLADE PECANNOTEN KOEKJES


Koekjes en ik, ik en koekjes, koekjes en Teije, Teije en koekjes. Alle mogelijke combinaties kan ik maken, en alle combinaties kloppen. Wij houden nou eenmaal van koekjes. Wel met mate, want ik probeer gezonde koekjes en zoete taartjes wel af te wisselen, om zo binnen proporties te blijven en Teije niet alleen maar zoete lekkernijen naar binnen te laten werken.


Er lagen nog een handjevol pecannoten en een stuk pure chocolade in de kast, en van het kersttoetje had ik nog een restje karamelsaus over. Een kleine zoektocht bracht me naar de blog van 'Little Spoon' , waar Stefanie een recept van koekjes met chocolade, pecannoten, toffee en zeezout heeft gedeeld.

Het recept veranderde bij mij een klein beetje, omdat ik geen verschillende soorten chocolade in huis had. In plaats daarvan gebruikte ik enkel 150 gram pure chocolade (63%). Ook gebruikte ik geen toffees, maar mijn restje karamelsaus van het kersttoetje, Tony's salted caramel chocoladepotjes. Voor de rest volgde ik het hele recept en bereidingswijze van de blog van Little Spoon.

Samen met Teije maakte ik bolletjes van het deeg en drukten we de koekjes plat op de bakplaat. Even gluren in de oven tot de koekjes mooi goudbruin worden en genieten van de geur van verse koekjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten