16 oktober 2016

TAART VOOR TEIJE



Birthday cake, calories don't count.

Afgelopen week werd Teije 3 jaar. Ik schreef in de vorige blog al dat de clichés toch echt waar zijn. De tijd vliegt voorbij. We vierden Teije zijn verjaardag met familie en vrienden én hoe kan het ook anders, een tafel vol taart.

Uit mijn welbekende favoriete boek, 'Zoet & Shoot' voor bakkers en bloggers, haalde ik twee lekkere recepten die ik nog niet eerder had uitgeprobeerd. Een romige cheesecake met pindakaas, met een bodem van pinda's en oreo en on-top een romige laag melkchocoladecrème. Een schot in de roos, zeker voor een pindakaasmonster als Teije. Een echte eye-catcher was de chocoladetaart met karamelpopcorn. Een taart uit 3 lagen, met karamelmeringue-botercrème tussen de lagen, gegarneerd met karamelpopcorn en nog een beetje extra karamelcrème om het af te maken.



Voor de tweede keer probeerde ik een recept voor een carrot cake, ik denk één van mijn nieuwe favorieten voor dit najaar. Ditmaal met een recept van The Holy Kauw. "De taart is ondanks de lading wortel die erin inzit allerminst gezond, maar tijdens zo'n bijzonder feestje mag dat wat ons betreft best een keertje!" En wat mij betreft dus ook, want deze carrot cake is heerlijk!

Mijn planning voor het bakken kwam gelukkig precies uit en op het moment suprême stonden daar wel drie verse caloriebommen te shinen. Mijn planning voor de fotografie daarentegen was iets minder gelikt, waardoor ik nagenoeg geen foto's kon schieten van de taarten in volle glorie. De meeste foto's maakte ik dan ook 'the day after' met de leftovers. Teije kon zijn blik niet van de tafel vol taart afhouden en vroeg heel lief, toch een beetje springend, of dat hij nog een stukje taart mocht...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten