22 mei 2016

BIRTHDAY FOOD & DRINKS



Doe jij de taart, kom ik als kers - Loesje

De weergoden waren gisteren goed gestemd en ik kreeg op mijn verjaardag een prachtige lentedag. Mijn taartjes hadden er al net zoveel zin in en stonden te shinen op mijn tafel. Met familie en vrienden heb ik een heerlijke, fijne middag gehad.

Na het uitzoeken van wat fijne recepten, begon ik vrijdagavond met bakken. Uit mijn boek 'Zoet en Shoot'  van Linda Lomelino haalde ik een heerlijke cake met bosvruchten en mascarpone. Een variant op de traditionele slagroomtaart. Een plaatje, maar ook om te smullen! De blauwebessen vierkantjes haalde ik uit hetzelfde fantastische boek. Uit mijn kerstcadeautje '60x ovenrecepten' van Delicious haalde ik het recept voor mijn chocoladebom. Een chocoladetulband met ganache. Voor de chocoladeliefhebbers onder ons, deze is om je vingers bij af te likken. Zaterdagochtend haalde ik  nog wat vers fruit op de markt en zette ik de puntjes op de 'i'. 


Ik maakte fruitwater als dorstlesser, makkelijk en erg lekker. Het idee komt van Zilverblauw, die vorig jaar zomer een blog plaatste met dit verfrissende fruitwater. De karaffen (die ik voor maar 1 euro per stuk bij Ikea kocht) heb ik heel de middag met extra water bijgevuld zonder dat de smaak verloren ging. 

Watermeloen-Aardbei
Nodig // watermeloen / aardbei / takjes tijm
Doen // snijd de watermeloen en aardbeien in stukjes / takjes tijm toevoegen / koud water toevoegen (evt. wat ijsblokjes) 

Limoen-Citroen
Nodig // limoen / citroen / munt
Doen // snijd de limoen en citroen in partjes / munt toevoegen / koud water toevoegen (evt. wat ijsblokjes) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten