27 februari 2016

FRIENDS & CHOCOLATE


If the question is chocolate related, the answer is always yes.

Oké, ik kan je vertellen, als ik naar deze enorme chocoladebom staar dan begin ik vanzelf te watertanden en zou ik 'm het liefst helemaal alleen oppeuzelen tijdens een me-time moment. Echter na mijn ervaring van gisteravond kan je van mij aannemen dat een minipuntje genoeg is om de rest van de avond mee door te komen!

Ik bakte deze cheesecake met chocolade en frambozen gisteren voor een dinertje met vriendinnen. De één verzorgde een voorgerecht, de ander het hoofdgerecht en ik besloot in m'n element te blijven en het nagerecht op me te nemen. Een tijdje terug al kocht ik het boek Zoet & Shoot van Linda Lomelino en gebruikte hieruit het recept voor deze geslaagde cheesecake. (Eerder maakte ik al deze chocolade crèmetaart uit dit boek voor bakkers & bloggers.) De cheesecake is een eenvoudig te bakken taart met een rijke chocoladesmaak. De taartbodem is net een enorme chocolatechipcookie, bovenop nog wat verse frambozen en een snufje poedersuiker - lekkerder kan niet!

Mijn mannen zijn net vertrokken richting Limburg, tijd voor een me-time moment met een minipuntje van deze cheesecake. Fijn weekend!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten